Pred desiatimi rokmi bola v obchode App Store prepustená prvá hra Angry Birds, ktorá predstavila letku, ktoré bude v obchodoch s aplikáciami prítomná asi navždy, a vyrastla na značku zábavy, ktorá spája dva animované filmy a miliardy predaných licencovaných produktov.

Angry Birds sa objavili v mobilnom hernom priemysle ako prvý príklad masového prijatia média, a ich zábavné hry sa stali vzorom pre tie zážitky, ktoré hráči na vznikajúcej mobilnej platforme presne chceli a vyhľadávali. Teraz, desať rokov a 4,5 miliardy stiahnutí neskôr, vtáky nevykazujú žiadne známky spomalenia.

Niektoré rýchle fakty:

  • Kultová značka mobilných hier a zábavy Angry Birds sa dnes stáva 10 – ročnou!
  • Doteraz vyše 4,5 miliardy stiahnutí mobilných hier Angry Birds a pribúdajú ďalšie…
  • Prvá mobilná hra (pôvodná Angry Birds), ktorá dosiahla 1 miliardu stiahnutí.
  • Najvzdialenejšie miesto na Zemi, kde boli stiahnuté hry Angry Birds: Antarktída s doteraz neuveriteľnými 9 stiahnutiami.
  • Prvá mobilná hra, ktorá sa hrala vo vesmíre.
  • Predalo sa viac ako 1,8 miliardy spotrebiteľských výrobkov Angry Birds.

 

V priebehu rokov si vtáky udržiavali vášnivý odhodlanie a rozvíjali si povesť dobrého používania svojho hnevu za ochranné známky. Či už ide o boj proti klimatickým zmenám, ochranu ohrozených druhov, pomoc hráčom so zdravotným postihnutím alebo pomoc rodinám pri vysporiadaní sa s rakovinou detí, Angry Birds prepožičali svoj hnev dobrým príčinám, kedykoľvek to bolo možné.

S ohľadom na to boli minulý mesiac slávnostné výročia „Priniesť hnev“ odhalené, keďže flotila skútrov poháňaných hnevom (Rage Riders) bola nasadená tvorcom obsahu po celom svete, čo umožnilo influencerom zdieľať správu o premene hnevu na niečo užitočné. Nasledovala udalosť na newyorskom námestí Times Square s automatom, ktorý akceptuje len hnev ako platbu: The Venting Machine. S pomocou WWE superstar The Big Show, okoloidúci mohli vložiť svoj hnev do stroja a získať pritom zábavné ceny.

Pri príležitosti osláv hry Angry Birds vyzvala herná udalosť v hre Angry Birds 2, aby hráčom ukázala svoju podporu tým, že odhodí čo najviac ošípaných. Cieľom bolo umiestniť desať miliárd ošípaných a na záver udalosti by sa mal poskytnúť dar vo výške 100 000 dolárov do fondu UNICEF pre vzdelávanie v núdzových situáciách, ktorý podporuje vzdelávanie detí v konfliktných zónach a iných núdzových situáciách na celom svete. S potešením oznamujeme, že hráči Angry Birds 2 tento cieľ prelomili!

Angry Birds sa rozrástli na fenomén, ktorý siahal za hranice očakávaní kohokoľvek,” uviedla Kati Levoranta, generálna riaditeľka spoločnosti Rovio. „Kampaň Bring the Anger je dokonalým rozšírením záväzku dobrých činov, ktoré spoločnosť Angry Birds preukázala v priebehu rokov. Nielen ako príklad dobrých diel vtákov, ale príkladom toho, že hráči sú skutočne zodpovední za úspech Angry Birds. To sú fanúšikovia, ktorí dostali Angry Birds do tohto bodu, a my budeme tráviť ďalšie roky pokračovaním v tvorbe druhov úžasných herných a zábavných zážitkov, ktoré fanúšikovia očakávali. “

Nakoniec, v ďalších správach o narodeninách Angry Birds, medzi kľúčové oznámenia partnerov, ktoré dnes upadajú, patrí oficiálne vydanie obuvi K-Swiss x Angry Birds v limitovanej edícii, pričom dve colorways sa inšpirujú najobľúbenejšími postavami hry. Medzitým sa vtáky dnes objavili aj v PUBG MOBILE (iOS / Android) ako súčasť novej vydanej aktualizácie v hre. Hráči majú prístup k položkám kríženia Angry Birds, užívajú si tematickú minihru a získavajú odmeny dokončením misií v rámci podujatia Angry Birds Adventure.